ࡱ> b  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`acdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~Root Entry FptDWorkbook2SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8P \pGeir Ba==x< 8X@"1Calibri1Calibri1Calibri1Calibri1Calibri1Calibri1 Calibri14Calibri1Calibri1Calibri1Calibri1>Calibri14Calibri1 Calibri1<Calibri1,8Calibri18Calibri18Calibri1h8Cambria1Calibri1?Calibri1 Calibri1Calibri1 Calibri1 Calibri1Calibri1Calibri1Calibri1Calibri1 Calibri1 Calibri"kr"\ #,##0;"kr"\ \-#,##0#"kr"\ #,##0;[Red]"kr"\ \-#,##0$"kr"\ #,##0.00;"kr"\ \-#,##0.00)$"kr"\ #,##0.00;[Red]"kr"\ \-#,##0.00@*;_ "kr"\ * #,##0_ ;_ "kr"\ * \-#,##0_ ;_ "kr"\ * "-"_ ;_ @_ .))_ * #,##0_ ;_ * \-#,##0_ ;_ * "-"_ ;_ @_ H,C_ "kr"\ * #,##0.00_ ;_ "kr"\ * \-#,##0.00_ ;_ "kr"\ * "-"??_ ;_ @_ 6+1_ * #,##0.00_ ;_ * \-#,##0.00_ ;_ * "-"??_ ;_ @_                                                                  `  ff        P  P       a> + )               , *  1  1  1 l@ @  1"t@ @  1 L 1 l@ @  1 l@ @  1 d@ @ 3 1 l@ @  1 d@ @  1 l@ 3 1 l@ @ 3 1 l@ @  1 l@ @ 3 1  1 l@ @ + 1"|@ @  1"|"@ @  1"|"@ @  1"|!"@ @  1"|@ @  1"|@ @  1"|@ @  1 l@ @ + 1"|@ @  1"|@ @  1"t@ @ 3 1 l@ @ 3 1"|@ @ 3 1 d@ @  1 l@  1 l 1 l 1 l 1 D 1"t 1 l@ @  1"|@  1"|@ @  1 l@  1 d 1 l 1 D 1 l 1 l@ @  1 l 1 l@  1 L 1"t @  1"|@ @  1 d@ @  1 l@ @ 3 1!t@ @ 3 1!|@ @ 3 1 l 1 l""@ @ > 1 l""@ @ > 1"|@ @  ||xF}-} 00_ ;_ *}-} 00_ ;_ *}-} 00_ ;_ *}-} 00_ ;_ *}-} 00_ ;_ *}-} 00_ ;_ *}-} 00_ ;_ *}-} 00_ ;_ *}-} 00_ ;_ *}-}  00_ ;_ *}-}  00_ ;_ *}-}  00_ ;_ *}-}  00_ ;_ *}-}  00_ ;_ *}-} 00_ ;_ *}-} 00_ ;_ *}A} 00_ ;_ *ef* "-"??_}A} 00_ ;_ *ef* "-"??_}A} 00_ ;_ *ef* "-"??_}A} 00_ ;_ *ef* "-"??_}A} 00_ ;_ *ef* "-"??_}A} 00_ ;_ *ef * "-"??_}A} 00_ ;_ *L* "-"??_}A} 00_ ;_ *L* "-"??_}A} 00_ ;_ *L* "-"??_}A} 00_ ;_ *L* "-"??_}A} 00_ ;_ *L* "-"??_}A} 00_ ;_ *L * "-"??_}A} 00_ ;_ *23* "-"??_}A} 00_ ;_ *23* "-"??_}A} 00_ ;_ *23* "-"??_}A} 00_ ;_ *23* "-"??_}A}  00_ ;_ *23* "-"??_}A}! 00_ ;_ *23 * "-"??_}}" }00_ ;_ ** "-"??_   }A}# 00_ ;_ ** "-"??_}-}$ 00_ ;_ *}A}% a00_ ;_ ** "-"??_}}& ??v00_ ;_ *̙* "-"??_   }A}' }00_ ;_ ** "-"??_}}( 00_ ;_ ** "-"??_??? ??? ??? ???}}) 00_ ;_ ** "-"??_   }A}* e00_ ;_ ** "-"??_}A}+ 00_ ;_ ** "-"??_}A}, 00_ ;_ *?* "-"??_}A}- 00_ ;_ *23* "-"??_}-}. 00_ ;_ *}-}/ 00_ ;_ *}-}0 00_ ;_ *}U}1 00_ ;_ ** "-"??_ }-}2 00_ ;_ *}-}3 00_ ;_ *}}4 ???00_ ;_ ** "-"??_??? ??? ??? ???}A}5 00_ ;_ ** "-"??_}A}6 00_ ;_ ** "-"??_}A}7 00_ ;_ ** "-"??_}A}8 00_ ;_ ** "-"??_}A}9 00_ ;_ ** "-"??_}A}: 00_ ;_ * * "-"??_}-}; 00_ ;_ *}-}< 00_ ;_ *}-}= 00_ ;_ *}-}> 00_ ;_ *}-}? 00_ ;_ *}A}@ 00_ ;_ ** "-"??_}A}A 00_ ;_ ** "-"??_}A}B 00_ ;_ ** "-"??_}A}C 00_ ;_ ** "-"??_}A}D 00_ ;_ ** "-"??_}A}E 00_ ;_ ** "-"??_}A}F 00_ ;_ ** "-"??_}A}G 00_ ;_ ** "-"??_}A}H 00_ ;_ ** "-"??_}A}I 00_ ;_ ** "-"??_}A}J 00_ ;_ ** "-"??_}A}K 00_ ;_ ** "-"??_}-}L 00_ ;_ *}A}M 00_ ;_ *4* "-"??_}A}N 00_ ;_ ** "-"??_}A}O 00_ ;_ ** "-"??_}A}P 00_ ;_ ** "-"??_}A}Q 00_ ;_ *P* "-"??_}-}R_ *}A}S _ ** "-"??_}A}T _ ** "-"??_}-}U4_ *}A}V _ *P* "-"??_}A}W _ *P* "-"??_}A}X _ ** "-"??_}A}Y _ ** "-"??_}A}Z _ ** "-"??_}-}[ _ *}-}\ _ *}-}] _ *}A}^ _ ** "-"??_}-}_ _ *}-}` _ *}-}a _ *}A}b _ ** "-"??_}A}c _ ** "-"??_}A}d _ ** "-"??_}A}e _ ** "-"??_}-}f _ *}-}g _ *}A}h _ ** "-"??_}A}i _ ** "-"??_}A}j _ ** "-"??_}A}k _ ** "-"??_}-}l _ *}A}m _ ** "-"??_}A}n _ ** "-"??_}A}o _ ** "-"??_}A}p _ ** "-"??_}A}q _ ** "-"??_}A}r _ ** "-"??_}A}s _ ** "-"??_}A}t _ ** "-"??_}A}u _ *23* "-"??_}A}v _ *23* "-"??_}A}w _ ** "-"??_20% - uthevingsfarge 1_20% - uthevingsfarge 1 ef %20% - uthevingsfarge 2_"20% - uthevingsfarge 2 ef %20% - uthevingsfarge 3_&20% - uthevingsfarge 3 ef %20% - uthevingsfarge 4_*20% - uthevingsfarge 4 ef %20% - uthevingsfarge 5_.20% - uthevingsfarge 5 ef %20% - uthevingsfarge 6_220% - uthevingsfarge 6  ef %40% - uthevingsfarge 1_40% - uthevingsfarge 1 L %40% - uthevingsfarge 2_#40% - uthevingsfarge 2 L湸 %40% - uthevingsfarge 3_'40% - uthevingsfarge 3 L %40% - uthevingsfarge 4_+40% - uthevingsfarge 4 L %40% - uthevingsfarge 5_/40% - uthevingsfarge 5 L %40% - uthevingsfarge 6_340% - uthevingsfarge 6  Lմ %60% - uthevingsfarge 1_ 60% - uthevingsfarge 1 23 %60% - uthevingsfarge 2_$60% - uthevingsfarge 2 23ٗ %60% - uthevingsfarge 3_(60% - uthevingsfarge 3 23֚ %60% - uthevingsfarge 4_,60% - uthevingsfarge 4 23 % 60% - uthevingsfarge 5_060% - uthevingsfarge 5 23 %!60% - uthevingsfarge 6_460% - uthevingsfarge 6  23 %" Beregning} Beregning  }%  #Drlig?Drlig  %$Forklarende tekstI5Forklarende tekst %%God9God  a% &InndatayInndata ̙ ??v% ' Koblet celleM Koblet celle }%( Kontrollcelle Kontrollcelle  %????????? ??? )Merknadh Merknad  3Normal % *NytralANytral  e%+ Overskrift 1M Overskrift 1 I}%O, Overskrift 2M Overskrift 2 I}%?- Overskrift 3M Overskrift 3 I}%23. Overskrift 4? Overskrift 4 I}%/$Prosent 0Tittel3Tittel I}% 1TotaltOTotalt %OO2, Tusenskille34Tusenskille [0] 4UtdatawUtdata  ???%????????? ???5Uthevingsfarge1QUthevingsfarge1 O %6Uthevingsfarge2Q!Uthevingsfarge2 PM %7Uthevingsfarge3Q%Uthevingsfarge3 Y %8Uthevingsfarge4Q)Uthevingsfarge4 d %9Uthevingsfarge5Q-Uthevingsfarge5 K %:Uthevingsfarge6Q1Uthevingsfarge6  F %;"Valuta<* Valuta [0]= Varseltekst= Varseltekst %XTableStyleMedium9PivotStyleLight16`'dIDRETT-#440622-v1-Prosjekt_spil//  ;ZR3 A@@   m6-8 R9-10 R11-12 RLEKSPILLE MED/MOT SMLAGSSPILL AVSLUTNINGVARIGHET PR.TRENINGANT.TRENINGER PR.UKENR.1.1 time 1,5 timerANT.DEFINERTE KTERTrenerens momenter og sprsmlFRING - VENDINGTEMA FOR TRENING2.FRING - FINTE - DRIBLE3.PASNING4.MOTTAK - MEDTAK5.AVSLUTNING - SKUDD6.HEADING7.8. 1.FORSVARER9.10.KEEPERFERDIGHETHvor skal jeg skyte ?Nr skal jeg skyte ?Hvordan skal jeg skyte ?13 RLoddrett vristskudd Hel volley Halv volleyHeadeAlene med keeper)Hvor er det lurt at spilleren avslutter ?Ser spilleren p ballen ?Er spilleren i balanse ?!Hvordan skal jeg ta imot ballen ?40 %10 %30 %20 %9-10 r = 3 kter11-12 r = 2 kter9-10 r = 2 kter11-12 r = 4 kter6-8 r = 0 kter9-10 r = 0 kterHvor skal jeg fre ?Nr skal jeg fre ?Hvordan skal jeg fre ? Nr skal jeg vende ?Hvor skal jeg vende ?Hvordan skal jeg vende ?Innside av fot Utside av fot Sle p skoenBruke begge ftterBallkontroll - avstandBerringer - avstand%Langt foran seg selv - nrme seg selv'TYPE TEKNIKKER - VENDING (etter fring)Slen p skoen90-grader og 180-grader LRINGSMOMENTER TEKNIKK - Fring!LRINGSMOMENTER TEKNIKK - Vending BallkontrollLavt tyngedpunkt Verne om ballTempo- og retningsforandringerSe "Fotballferdigheten" s.60-63Se "Fotballferdigheten" s.52-53VALG - Fring/vendingTYPE TEKNIKKER - Fring+Hvor og hvordan br spillerne fre ballen ?Hvor er det ledig rom ?*Nr, hvor og hvorfor br spilleren vende ?Hvordan vender spilleren ?VALG - Fre/finte/dribleNr skal/br jeg drible ?Nr skal/br jeg ikke drible ?*Hvordan skal jeg utfre finta/driblingen ?TYPE TEKNIKKER - Finte/drible KroppsfinterOverstegsfinteHyre - Venstre'Fra st i ro - liten fart - stor fart&LRINGSMOMENTER TEKNIKK - Finte/drible,Gjre utslag til riktig tid ifht. motspiller Se "Fotballferdigheten" s.54.-606-8 r9-10 r11-12 r"Nr og hvor br spilleren drible ?%Hvordan utfrer spilleren driblinga ?&Hvordan skryte av den beste dribleren (og samtidig f den samme spilleren til spille pasninger ogs ?VALG - Pasning Hvor skal jeg spille pasningen ?Nr skal jeg spille pasningen ?- p en medspiller*- inn i et ledig rom til en spiller p lp- med en gang eller vente littTYPE TEKNIKKER - PasningInnside av foten Med vristaBruk begge ftter!LRINGSMOMENTER TEKNIKK - Pasning TreffpunktStiv av ankelleddet)Innside av foten: Trne skal peke oppover)Se "Fotballferdigheten" s.95-96. og 88-90)Prver spillerne mine treffe hverandre 'med pasningene eller sparker de ballen vekk ?.Prver spillerne finne spillere som springer inn i ledige rom med pasninger ?VALG - Mottak/medtak'Har jeg muligheten for ta ballen n ?- ta ballen s fort som mulig- ta ballen s ofte som mulig*Hvor skal jeg gjre av ballen nr jeg har ftt tak i den ?$- skal jeg beholde den selv en stund)- skal jeg spille den videre ganske rasktTYPE TEKNIKKER - Mottak/medtakUtside av foten Bruke kroppen#LRINGSMOMENTER TEKNIKK - Mottak/m. Mt ballenTa av farten p ballenTilrettelegge for - beholde ballen selv- spille pasning!Se "Fotballferdigheten" s.112-117VALG - Avslutninger (skudd)-Hvordan f spilleren til trre og ville ta $ballen s ofte og tidlig som mulig ?)Hvor lnner det seg at spilleren tar med ballen ifht. ledige rom ?&VALG AV TEKNIKK - Avslutninger (skudd)&LRINGSMOMENTER - Avslutninger (skudd)Se "Fotballferdigheten" s.88-89%Nr er det lurt at spilleren skyter ?VALG - HeadingTr og vil jeg heade ?Hvor br jeg heade ballen ?VALG AV TEKNIKK - HeadingStende p bakkenSe p ballen - pne yneTreffe midt p ballen med pannaSe "Fotballferdigheten" s.80.Tr og vil alle mine spillere heade ballen ?#Kan spillerne heade til en annen medspiller ?+Skal jeg heade eller bruke en annen teknikk/for avslutte eller spille til en medspiller ? Med opphopp Stupheading StussheadingKlareringsheadingSe "Fotballferdigheten" s.82Se "Fotballferdigheten" s.83!LRINGSMOMENTER TEKNIKK - Heading LRINGSMOMENTER TEKNIKK- HeadingTillps- og opphopp'Bruk av overkropp ifht.kraft og tilslagStuss/klareringsheadinger- lavt treffpunkt p ballen- hyt og langt*Kan spillerne treffe ml og/eller bestemte"steder i mlet (eks. i hjrnene) ?*Klarer spillerne bruke headingen som en .pasning - som bidrar til at vi beholder balleni laget etter headingen ?(Greier mine spillere beholde ballen i &angrep etter at en spiller har stusset!- p spiller eller i et ledig rom*Greier mine spillere vinne dueller og f(ballen langt bort fra "farlige" omrder - langt, hyt, presist 7'er fotball 5'er fotballHvilken teknikk br jeg bruke ?- innside, utside eller vristSe "Fotballferdigheten" s.96. Strak vristTrne peker nedover+Utfres"i steget" dvs. nr jeg frer ballen,Er spillerne mine presise i pasningsspillet *Kan spillerne "kamuflere" pasninger spes. yttersidepasningen ?#nr de bruker de ulike teknikkene ?-Greier spillerne variere mellom spille p"hverandre og i rom til hverandre ?)Kan og br jeg spille en lengre pasning i*lufta for treffe en medspiller eller et ledig rom ?Press vrista ned mot bakkenSe "Fotballferdigheten" s.99+Kan spillerne spille bde p hverandre og i'rom til hverandre - p korte og lengre avstander ?Skrudde pasninger-Kan jeg skru ballen forbi eller kjippe ballen)over en motspiller og til en medspiller ?Halvliggende vristpasning:Halvtliggende vristspasningSkrudde pasninger:Treffpunkt (p siden av ballen)Kjipp-pasninger:Kjipp-pasninger(Treffpunkt (veldig lavt p ballen/under)Spark med foten ned mot bakken+Er spillerne mine presise i pasningsspillet,Greier spillerne velge rett teknikk ifht. den aktuelle spillsituasjonen ?Spillform i kampVALG - 1.forsvarer%LRINGSMOMENTER TEKNIKK - 1.forsvarer.Hvordan fr jeg tak i ballen fra en motspiller,som str i ro eller har liten fart mot meg ?'Hvordan presser jeg en spiller som strmed ryggen til vrt ml ?-Nr skal jeg tackle og nr br jeg vente med  tackle en stund ?SPILLSITUASJON - 1.forsvarer"Er jeg p rett side av ballen nr motstanderen har ballen ?%Hvordan presser jeg motspilleren nr:- jeg langt fremme p banen ?- jeg er nrme eget ml ?'Kan jeg greie lese hvor motstanderen 'kommer til spille pasninger og snappedisse pasningene ?$Nr jeg er 1.forsvarer (nrmest den motspilleren som har ballen):/- kan jeg sprinte fort mot spilleren med ball ?)- kan jeg stoppe raskt og endre retning ? Se p ballen Se "Fotballferdigheten" s.88-90VristSleBde langs bakken og i lufta'Hvor presis er jeg hver gang jeg mottarballen ?!Se "Fotballferdigheten" s.102-107Tempoforandring$Holde motstander unna - fre med den&foten som er lengst unna motstpillerenSe "Fotballferdigheten" s.48-53- Vekk fra motstander- Hvor er det plass/rom ?%-Hvordan orienterer jeg meg i forkant!- Uten motstander som presser meg - Med motstander som presser meg Slippe forbiPosisjonering fr mottakVending etter mottak- med motstander i ryggen- uten motstander i ryggen*Se "Fotballferdigheten" s.60-63 og 112-117 TEMAKTER1. FRING-VENDING2. FRE - FINTE - DRIBLE 3. PASNING4. MOTTAK - MEDTAK 6. HEADING8. 1.FORSVARER10. KEEPERFERDIGHETXALDER/STRUKTUR$Nr vi har ballen er alle angripere.Posisjoner p banen i angrepBruk banens bredde og lengde$1A med plass -sett fart og utfordre.*Resten vise seg for pasning(ut av skyggen)-Avstand, ikke for tett - ikke for langt unna. 1A med plass:*- de andre bevege seg bak, forbi og foran)- spillere foran ballfrer; ikke rett mot-- gjre seg spillbare gjennom "ut av skygge",&rett avstand og vinkel(se ballfrer ogmotstanders ml samtidig.-Skap overtall ved utfordre/ utfordre - sl.-1A lite plass: bevegel< se bak ballfrer, vendespill eller drible selv(Igangsetting fra keeper, fot eller hnd:!- flere vise seg for kort utspill,- lengre utspill mot spillere hyere i banenUtgangsposisjoner i laget%Bevegelse for skape flere pasnings- alternativ:- avstand og vinkel- i flere ledd - fra/motOvertallsspill gjennom: - overlapp - veggspill- opp, tilbake, vri/gjennom- fra trangt til ledig&Variere kort/lang igangsetting ut fra spillsituasjonen.Overgangsspill,Hvordan hjelper vi spilleren som har ballen?(Hvilke utgangsposisjoner har laget mitt?$Hvordan setter vi i gang fra keeper?.Hvordan opptrer spillerne ved avspark, utspill!fra keeper og ved kast og corner?+Hvordan gjr vi ballfrer god nr spilleren- har god plass- har lite plass?Hvordan skaper vi overtall?,Hva gjr laget nr vi vinner ballen i spill?!Hvordan klarer vi utnytte egne igangsettinger?(Har spillerne i laget mitt gode utgangs- posisjoner? .Er bevegelsene i laget gode slik at vi kan ut-nytte spillsituasjonene?&Er vi gode nr vi vinner ball i spill?&Varierer vi igangsettingene fra keeperut fra spillsituasjonen?(Hvem er forsvarsspillere nr vi ikke harballen?Skal jeg g p ballfrer?Hvordan kan jeg vinne ballen?,Hvordan vinner jeg ballen fra en spiller som#kommer mot meg i ganske stor fart ?-Hvordan vinner jeg ballen fra motspiller som  jeg lper ved siden av ? jeg er bak?Snappe ball/bryte foranTakle motspillerPresseHindre ml/blokkere skuddLede/oppholde motspiller'Duellstyrke og klarering (hode og bein)Nekte/blokkere innlegg*Hvem er forsvarere nr vi ikke har ballen?#Hva betyr det vre p rett side iforsvar? Hvem er 1F?!Hvordan kan 1F vinne ballen ofte?%Hvordan kan 1F vinne ballen ofte nr:- 1A er feilvendt- 1A er rettvendt- 1A kommer i fart mot!Hvordan skal 1F vinne ballen ofte#- ved tolke spillsituasjonen rett- ved "lpe opp" 1AHvordan kan 1F hindre innlegg?$Vurdere spillsituasjon i forhold til klarering eller pasning i laget.Fra angrep til forsvarI forsvar er alle forsvarereVre p rett sideSpillsituasjon hyt i banen:- press p ballfrer&- hele forsvarslaget skal trykke etter Spillsituasjon nrmere vrt ml:-press p ballfrer&-flest mulig forsvarere "p rett side""Keeperens rolle som forsvarer ved "fisking".- medspiller nrmest 1F sikre*-resten av spillerne i leddet sideforskyveog konsentrere,- spillerne i bakre ledd skyver etter og har"kontroll over rom bak og foran seg-blokkere skudd eller innlegg-sikring og konsentrering)Hva gjr laget mitt nr vi mister ballen?.Kommer spillerne seg p rett side nr de skal?"Hvilken spiller skal vinne ballen?Hva gjr resten av laget da?,Hvordan vinner vi ballen nr motstanderlagetsetter i gang fra keeper?-Hvordan klarer laget vrt gjre det trangt rundt motstanders ballfrer?(Hva gjr vi nr angrepslaget driver med "fisking"?(Hvordan klarer laget mitt samlet sette+motstanderlaget under press - i forhold tilspillsituasjonen:- igangsetting- hyt i banen- nrmere eget ml!Hvordan samarbeider 1F, 2F og 3F? Kan jeg vende forbi motstander ?Hvem skal jeg samarbeide med ?2Greier spillerne ke/senke farten nr de frer ?0Greier spillerne endre fringsretning raskt og5presist ifht. motspillere som prver vinne ballen ?-Hvor godt plassert er spillerne fr de mottar1Hvem og hvor flinke er spillerne til vende med motstander i ryggen ?5Hvem og hvor flinke er spillerne til vende nr de &er alene uten motstander tett p seg ?-Hvordan utvikler jeg spillerne til beherskebegge typer spillsituasjoner ?(Hvordan skal jeg skaffe meg rom for med-$taket i forkant med motstander nrt? Lr og bryst&Ta imot med fot lengst unna motstander!Mottak/medtak med finte i forkantHolde motstander unnaFinte fr mottak*Hvor presist klarer mine spillere utfremottaket/medtaket?$mottaket/medtaket med press fra mot-stander?&Hvordan kamuflerer spillerne mottaket/medtaket sitt?,Se "Ferdighetsutvikling i fotball" s.400-480NB! Vr obs p flgende:(Alle spillerne veksler p vre keepereog spille ute p banen.%Ingen spesifikk keepertrening i denne!aldersgruppen, men keeperlignende'velser/aktiviteter for alle spillerne.*Gjennom oppvarming og annen aktivitet kan ,spillerne gjerne ve p score ml - hindreml(redde skudd).Valg, keeperferdighet+Hvordan skal jeg st/plassere meg i forhold-Plasserer jeg meg slik at jeg kan vinne ball/ til mlet? hindre ml?*Hvilken teknikk skal jeg bruke for redde*Br jeg bevege meg sideveis eller framover avslutningen?i mlet/fra streken?!Skal jeg "kaste" meg for redde?*Hvilken teknikk br jeg velge for redde?/Hvordan skal jeg sette i gang spillet, ved kast&Kan jeg fange ballen fr avslutningen?eller spark - og hvor?+Kan jeg f hjelp av medspillerne mine til 'Hvordan samarbeider jeg med laget for (hindre ml ved dirigere/samarbeide medscore ml -og hindre ml?dem?,Hvordan kan jeg sette i gang spillet slik at)laget mitt lettere kan angripe/score ml?& Type teknikker og lringsmomenterUtgangsstilling/plassering0 - balanse3 -tyngdepunkt; - plassering i mletMottak og grep5 - se p ballen  - dempe ballens fart - kroppen bak ballen Fallteknikk' - sats i forhold til ball - land p siden% - armene frie/ske ball Distribusjon - sparkteknikk - utkast, ulikeBallkontroll/BallflelseUtgangsstilling og mottak/grep: - balanse--posisjonering -grepsteknikk Fallteknikk:-fotarbeid og sats-landingspunkter -ske ball grep/lse Feltarbeid: -posisjon-sats'-mottak hye baller forfra og fra siden"Opptreden ved gjennomspill og 1v1:- utgangsstilling og posisjon&- mt og avvent angriper og se p ball"-angrip ball nr du gr til bakken-ikke for stor fart innTilbakespill og distribusjon:- spillbar i sttte- pasningsteknikk/sparkteknikk - kastteknikkSe "Keepertrenerkurs 1" s.11-16%Se "Keepertrenerkurs 1-del 1 og 2" ogDVD'en "Keeperferdigheter"Hvem skal "st i ml"?Hvem vil "st i ml" ?)Ruller p oppgaven slik at alle spillerne*ver p dette ogs - og keeperen kan bidra!i spillet nr vi har ballen ogs!+Hvorfor velger keeperen st der han str?Er han klar til redning?'Kan han redde skuddet stende, eller mhan kaste seg?*Hvordan velger keeperen min sette i gang+spillet? Hvordan vil vi at det skal gjres?(Samarbeider keeperen og utespillerne for+ ke sjansene vre til bde score ml ogtil hindre ml?'Kan keeperen posisjonere seg annerledesfor vinne ballen oftere?,Velger keeperen rett greps-eller fallteknikkved avslutninger?(Opptrer keeperen godt ved gjennomspill og 1v1-situasjoner?-Hvordan vil jeg at keeperen skal bidra som endel av laget i angrep?'Kan keeperen vre med lage overtall iigangsetting bakfra og i spill?%Kan keeperen ta seg av motspiller som "fisker"?+Hvilke(t) rom br jeg utfordre med fring ?3Kan jeg drible 1 spiller og deretter spille til en motspilleren ?.medspiller rett etter at jeg har kommet forbi 6Kan jeg fre/drible en vei og deretter spille pasning ,motsatt vei dvs. i den retning jeg kom fra ?7Kan jeg kombinere det finte/drible med spille vegg-3pasninger for passere motspillere og presseledd ?*"grunnfintene" og gjennom egen kreativitet0Utvikling av eget finterepetoar ved kombinere Skuddfinte Pasningsfinte8Kunne fre ball i stor fart og gjre mange og raske, smretningsforandringer underveis0Koordinere kroppsbevegelser med god ballkontrolli ulike hastigheterBalanse ved utslag3Beholde ballen i riktig avstand mens fintene gjres8Hva gjr jeg i 1:1-situasjoner med keeper - drible forbieller avslutte (se avslutning)< 2Beholde farten ved utfrelse av skudd- og pasningsfintene 3Bruke blikk og armbevegelser ved pdragene i skudd-og pasningsfintene;Balanse, avstand til ball og riktig touch (antall/hardhet) 7ved fring/finter i stor fart med sm retningsendringer0Touchrepetoar med begge ftter og hele delen av foten repertoar6Greier mine spillere variere hastigheten i fring av ball utifra en bevisst hensikt ?5Velger mine spillere utfordrer de riktige rommene, med riktig fart og kvalitet ?1Greier mine spillere kombinere det drible medet godt pasningsspill ?3Greier spillerne holde fart/rytmen nr de bruker pasnings- og skuddfintene ?8Greier spillerne fre/drible en vei og spille pasning og presseledd ?0Greier spillerne kombinere det finte/drible 6med spille vegg-pasninger for passere motspillere #ve med kvalitet for utvikle eget Stiv av ankelBalanse - bruk armene0Hvis det er vanskelig kunne avslutte - hvilke 'andre valg har jeg i spillsituasjonen ?3Kan/br jeg prve vente litt eller finte fr jeg avslutter ?0Greier jeg kombinere riktig hardhet p skuddetmed plassere ballen sikkert ?1Kan jeg "sette opp" medspillere slik at disse kan avslutte ?6Kan jeg avslutte raskt etter at jeg er feilvendt ellersidevendt i mottaket ?1Fler jeg opp returer - etter egne skudd eller pskudd fra en medspiller ?*Se "Fotballferdigheten" s.80-83. (Heading)1Se "Fotballferdigheten" s.54.-60 (1:1 med keeper)2Greier spillerne vurdere andre alternativer hvis+det ikke er mulig/gunstig avslutte selv ?4Greier de bevisst plassere ballen og/eller bevisst% skyte hardt (nr dette er riktig) ?2Hvor raskt greier spillerne avslutte etter at de1har vrt feilvendte eller sidevendte i mottaket ?4Er mine spillere opptatt av jage etter returer vedskuddavslutninger ?-I hvilke situasjoner foran ml br jeg velge $stupheading som avslutningsteknikk ?%Hvor skal jeg stusse ballen videre ? - hvilket rom- hvilken medspillere- hvor mye kraft skal jeg bruke%Hvor br jeg klarere nr jeg header ?$- hvilket rom/omrde er minst farlig- hvor er det lite motspillere0Se og 1A. Og de andre hvor heading inngr som en av flere delferdigheter i angrep5. AVSLUTNING; MED I ALLE KTER X7. 1.ANGRIPER OG VI ANDRE9. 1.FORSVARER OG VI ANDRE6-8 r = 5 kter11-12 r = 2 kter6-8 r = 4 kter9-10 r = 4 kter11-12 r = 4 kter6-8 r 9-10 r 11-12 r (Delferdigheten inngr som en del av allektene!$11-12 r = inngr i flere av ktene6-8 r = som leikaktivitet1.A. OG VI ANDRE1.A. OG VI ANDRE6-8 r = 2 kter1.F. OG VI ANDRE1.F. OG VI B783 ANDRESJEF OVER BALLEN/ LEIKrF FshGGQ HH-QIIdJ]K;L6M)NO P P[ Q{ R SE TvUSVTW<XTY[Zk[]]'_1`[abcczwde f6g-zhi j klhmWnDoNp qq r ns tSvjvZ&x%y?z^{| }~~eMo'@˅3DBÊ4bɏ w &k ccB  zJ@*Xhz*.t$b+H2\9@,HJOV]dls{\R  dMbP?_*+%,tPg'Cyj )&jZ?'jZ?(M&d2?)M&d2?M HP Photosmart C4100 series<$C 4dXXA4DINU" xC[Y SMTJx HP Photosmart C4100 seriesInputBinTray1RESDLLUniresDLLHPPreAnalysisFalseMSPreAnalysisFalseHPReportSymmetricMarginsFalseHPMinimizeMarginsTrueHPAlignMarginsForMDTrueDuplexNONEHPPrintPreviewFalseHPOverSprayOptionAutomaticHPOverSpray100HPBorderLessPhotoFalseHPCustomBorderlessTrueHPOutputOrderReverseTrueJobUITruePaperSizeLETTEROrientationPORTRAITHPPaperSizeDuplexConstraintsLEGALHPDocPropResourceDatahpzhlw71.cabHPNUseDiffFirstPageChoiceTrueHPMediaTypeDuplexConstraintsPREPRINTEDHPInkVolumeOptionAutomaticHPInkVolumeNormalHPPrintInGrayScaleFalsePrintQualityNormalPrintQualityGroupPQGroup_2HPJobAccountingHPJOBACCT_TIMESTAMPHPColorModeCOLOR_MODEHPPDLTypePDL_PCL3HPPJLEncodingUTF8HPMediaTypeTreeviewPopupTrueColorModeColor24TextAsBlackFalseMediaTypePLAINResolution600dpiPQDPIInstalledHPMirrorPrintFalseHPAutoDuplexScalingTrueHPPrintOnBothSidesManuallyFalseHPManualDuplexDialogItemsInstructionID_01_FACEUP-NOROTATEHPManualDuplexPageRotateUserRotateHPManualFeedOrientationFACEUPHPSpeedMechFastDraftHPOutputBinOrientationFACEUPHPManualDuplexDialogModelModalHPManualDuplexPageOrderOddPagesFirstHPMapManualFeedToTray1FalseHPConsumerCustomPaperHPCustomHPColorSelectionForHPAEnabledHPBornOnDateHPBODHPInputColorSpaceCOLORSMARTHPDriverDataDriverDataHPICCProfileNamesRGB_0Color_0Space_0Profile_1icmHPCustomSizeCommandTRUEHPSendPreloadCommandTRUEESPRITSupportedTrueHPUseAutoDuplexUnitFalseHPRESDLLNameHPFRSW71HPRedEyeReductionOffHPDigitalImagingHPHomePrintingHPJpegPngPassthroughTrueHPReverseBandOrderForEvenPagesReverseBandOrderHalftoneHT_PATSIZE_DEFAULTHPMDSideCountTrueHPHagakiPrintingTRUEHPHTDLLNameHPFIGW71HPMHDLLNameHPFIEW71HPHPAFilterTrueHPIntentPERCEPTUALManualDuplexPreventTimeoutTrueHPAdvancedColorSettingTrueHPICCPrinterFamily3100_6500HPCRDCommandTrueHPSendUnitMeasureCommandTRUEHPPaperSizeTreeviewPopupMetricHPSimplifiedUITrueHPPosterPrintingOptionSUIFalseHPNWatermarkTrueHPPhotoFixBASICHPRPOFileNamehpfstw71.rpoHPMaxDpiFalseHPSendCustomSizeCommandTRUEHPSmartFocusOnHPContrastOnHPTilingSelectionTrueHPDigitalFlashOnHPSharpnessLowHPSmoothingOnHPXMLFileUsedhpc4100t.xmlxIUPHdA4 4 [none] [none]4P d?GEIR44dPrint driver host for 32bit appNone<splwow64.exeC:\Windows\splwow64.exeGeirGeir-PCIPACDRWDSGATCAPI;F4E8Q;Ki݅&E%9xPPBHAERP" 2XX BP(? BP(?&\(U } m >} (>} 2>} m >; ? www w w w w w;  w?w?w?w?w?w?w?w?w?w?,`,`,`,`w?!w",L#, u O P Q el c. c0 c1 b d/ d1 d0 b d. d. d. b d/ d/ d/ bddd b d d d b d?d@d@ b  d8@d8@d8@^AAA v nAA t d d d t d d d t d d d t d d d tW d d d td d wX tY d d d t d d d tZd d d td d d_aaa_aaa_aaa_aaa B B !C !C !Nb !Rc !Wd!l"D "D "Z "Z "Z"g #DD #MP #MP #MP@D888888**8888848844PL$,%,&,',(,),*,+,,,-,.,/,0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,:,;,<,=,>,?,@,A,B,C,$DDIKK%D %@ %I8 %K8 %K8&D &@ &IKK'D '@ 'I9 'K9 'K9(D (@ (IKK )D@ )I: )K: )K:*D *@[ *IKK+D +@2 +I; +K; +K;,D ,@3 ,I ,K ,K-D@IKK .D@ .I< .K< .K< /D@ /I /K /K0D@IKK 1D@ 1I= 1K= 1K=2D@IEE 3D@I 3I 3K4D@IEI5D@IE 5I6D@EEI7D@EI 7I=8D@EE 8I9D@EE 9I:D@EEE;D@EE ;I<D@EEE =D@ =MQ =MQ =MQ>D@EEE ?D@ ?E> ?E> ?E> @D@ @E? @E? @E? AD@ AE@ AE@ AE@ BD@ BEA BEA BEACD@EEEDlB(B(8(BB888,   88888D,E,F,G,H,I,J,K,L,M,N,O,PwQ,R,S,T,U,V,W,X,Y,Z,[,\,],^,_,`,a,b,c, DD@ DMH DMH DMHED@IEE FD@ FIB FEB FEB GD@ GIC GEC GEC HD@ HID HED HED ID@E II IEJD@EE JIKD@EE KILD@EEE MD@ MJO MJ MJND@EEEOD@EEE PC PC PME PME PMEQD@EEE RD@ RE> RE> RE> SD@ SE? SE? SE? TD@ TEF TEF TEF UD@ UEG UEG UEG VD@ VEA VEA VEAWD@EE WE XD@EEE YD@ YMI YMI YMIZD@IEE [D@ [IJ [EJ [EJ \D@ \IK \EK \EK ]D@ ]IL ]EL ]EL ^D@E ^IM ^EM_D@EE _I `D@EE `I aD@EE aI bD@EE bI cD@EEEDl8888, 8F88888 8888, d,e,f,gwh,i,j,k,l,m,n,o,p,q,r,s,t,u,v,w,x,y,z,{,|,},~,,,,w dD@ dJN dJN dJeD@EEEfD@EEE gC gC gF gF gFhD@GGG iD@ iFR iGR iGRjDDFGG kDD kFS kGS kGSlDDFGG mDD mFT mGT mGTnDDFGG oDD oFU oGU oGUpDDGGG qDDG qF qGrDDGFG sDDG sF sG tDDG tF tGuDDGGGvDDGG vFwDDGG wFxDDGGFyDDGG yFzDDGG zF{DDGGF|DDGG |F}DDGG }F~DDGGFDDGG FDDGG FDDGGG C C Tb Sc Vd\BX8F8888,,,    ,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,L,,,,,,,D D Z Z Z] DD MV MV MV]D @EKK]D @ IW EW EW]D @IEE]D @ IX EX EX]D@IEE]D @] IY EY EY]D @2EKK]D @\E I  E ]D@EIK] D@E I  E ] D@E I  E ] D@E I  E ]D@EEE]D@EE I]D@EE I]D@EKI]D@KK I]D@KK I]D@KKE]D@KK I]D@KK I]D@KKE]D@KKE]D@EEE D@ MZ MZ MZD@EEE D@ I[ E[ E[D@IEE D@ I\ E\ E\D@IEEDlLB*L*LL*H666******888,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, D@ I] E] E]D@IEE D@ I^ E^ E^D@EEE D@E I ED@EIE D@E I ED@EEED@EE ID@EE ID@EEID@EE ID@EE ID@EEED@EEE D@ M_ M_ M_D@EEE D@ I` E` E`D@IEE D@ I E ED@IEE D@ I E ED@EEE D@E I K D@E I KD@EIK D@E I K D@E I KD@EIK D@E I  K  D@E I! K!D@EEEDl88,,  8888,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,w,,,,,,,,,,,,,,,,D@EE I"D@EE I#D@EEID@EE I$D@EE I%D@EEID@EE I3D@EE I&D@EEI D@ Ja Ja JaD@EEID@EEED@EEED@EEED@EEE C C F F FD@GGG D@ Fe je jeDDFjj DD Ff jf jfDDFjj DD Fg jg jg DD Fh jh jh DD Fi ji jiDDGGG DDG F' G' DDG F( G(DDGFG DDG F) G) DDG F* G*DDGFG DDG F+ G+Dl   8F88888,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,w,,,,,,,,,,,,, DDG F, G,DDGFG DDG F- G- DDG F. G.DDGGFDDGG F/DDGG FDDGGFDDGG F1DDGG F2DDGG F0DDGGFDDGGFDDGGFDDGGFDDGGFDDGGG C C Tb Sc Vd\D D X X X DD Mj Mj MjD @ IE EkD @ Ik Ek EkD @ Im Em EmD @ In En EnD@IEED @] Il El ElD @^ Io Eo EoD @_ EII D@E I K D@E I KD@EEIB4X,,,  PB84BBBBB(,,,,,,, , , , , ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,!,",#,D@EE ID@EE ID@EE ID@EEID@EE I D@EE I D@EEI D@ Mp Mp Mp D@IKK D@ Iq Kq Kq D@ Ir Kr Kr D@ Is Ks KsD@KEK D@K I KD@KEED@KE ID@KE ID@KE ID@KEE D@ Mt Mt MtD@EEY D@ Eu E Y D@ Ev E Eu D@ Kw E ED@KE ED@KEED@KE YD@KE E D@KEE!D@KE !Y"D@KE "E#D@KE #EDl  8888, 8888   $,%,&,'w(,),*,+,,,-,.,/,0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,:,;,<,=,>,?,@,A,B,$D@EEE %D@ %Jx %J %J&D@EEE 'C 'C 'F 'F 'F(D@GGG )D@ )Fy )Gy )Gy *DD *Fz *Gz *Gz +DD +F{ +G{ +G{,DDFGG -DD -F| -G| -G| .DD .F} .G} .G}/DDGGG0DDGGG 1DDG 1F 1G 2DDG 2F 2G3DDGFG 4DDG 4F 4G 5DDG 5F 5G6DDGFG 7DDG 7F 7G 8DDG 8F 8G9DDGGG:DDGG :F;DDGG ;F<DDGG <F=DDGGF>DDGG >F?DDGG ?F@DDGGFADDGG AFBDDGG BFBX8F88888,,,,,,   DwE,F,G,H,I,J,K,L,M,N,O,P,Q,R,S,T,U,V,W,X,Y,Z,[,\,],^,_,`,a,b,c, DC DC DTb DSc DVdD\ED ED EZ EZ EZ FDD FM~ FM~ FM~GD G@ GIEEHD H@ HI HE HEID I@ II IE IEJD J@ JI JE JEKD@IEELD L@[ LI- LE- LE-MD M@^ MIEEND N@\ NI NE NE OD@ OI OE OE PD@ PI PE PE QD@ QI QE QERD@EEE SD@E SI SI TD@E TI TIUD@EIEVD@EI VIWD@EI WIXD@EIEYD@EIEZD@EIE [D@ [M [M [M \D@ \Iq \Eq \Eq ]D@ ]I ]E ]E ^D@ ^I ^E ^E _D@ _IA _EA _EA`D@EEE aD@E aI aK bD@E bI bK cD@E cI cKDLlPB8(BBBB(B888,, 88888,,d,e,f,g,h,i,j,k,l,m,n,o,p,q,r,s,t,u,v,w,x,ywz,{,|,},~,,,,,,dD@EEEeD@EE eIfD@EE fIgD@EE gIhD@EEEiD@EEE jD@ jM jM jM kD@ kE kE kE lD@ lE lE lE mD@ mE mE mE nD@ nE nE nE oD@ oE oE oEpD@EEEqD@EE qIrD@EEEsD@EE sItD@EEEuD@EEE vD@ vJ vJ vJwD@EEExD@EEE yC yC yF yF yFzD@GGG {D@ {F {G {G |DD |F |G |G}DDFGG ~DD ~F ~G ~G DD F G GDDGGG DDG F G DDG F GDDGGGD*l 888888  8F8888,,,,,,,,,,w,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,DDGG FDDGG FDDGG FDDGGGDDGG FDDGG FDDGGGDDGGG C C Tb Sc Vd\D D Z Z Z DD U U UD @ EEED @ I! E! E!D @ IEED @ I" E" E"D@IEE D@ I# E# E#D@EEE D@E I6 K6 D@E I7 K7D@EIK D@E I8 K8 D@E I9 K9D@EIK D@E I: K: D@E I; K;D@EEED@EE I<D@EE I=D@EEID@EE I>BX  PB8(B(B8,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,D@EE I?D@EEID@EE I@D@EE IAD@EEED@EEED@EEED @` M M MD @a EEED @b I% E% E%D @c IEED @d Iq Eq EqD@EEE D@E I& E&D@EIE D@E I' E'D@EEED@EE I(D@EEID@EE I)D@EEI D@ M M MD@EEE D@ E E ED@EEE D@ Eu Eu EuD@EEE D@ E4 E4 E4D@EEE D@ E5 E5 E5D@EEED@EEEDl  B(B(B,,  88888,,,,,,,,w,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,D@EEED@EEED@EEED@EEED@EEE D@ J J JD@EE JBD@EE JC C C F F FD@GGG DD F+ G+ G+DDFGG DD F* G* G*DDFGG DD F G GDDFGG DD F, G, G,DDGGG DDG FD jD DDG FE jEDDGFj DDG FF jF DDG FG jGDDGFGDDGF FHDDGF FIDDGFFDDGF FJDDGF FKDDGFGDDGFGDDGGGDl8 F8888,,,,  ,w,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,DDGGG C C Tb Sc Vd\D D Z Z Z DD M M MD @ EEED @ I E ED @ IEED @ I E ED@EEE D@E I K D@E I KD@EEED@EE ILD@EE IMD@EEID@EE IND@EE IOD@EE IPD@EE IQD@EEID@EE IRD@EE ISD@EE ITD@EEID@EE IUD@EE IVD@EEED@EEED@EEED@EEED@EEEBXPB8(B(B,,    ,,,,, , , , , ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,!,",#wD@EEED @f U U UD @4 EEED @e I E ED@EEE D@E I E D@EEE D@EE I D@EEI D@EE ID@EEID@EE ID@EEE D@ M M MD@EEE D@ I E ED@IEE D@ I E ED@EEE D@E I ED@EIE D@E I ED@EEED@EE ID@EE ID@EEID@EE ID@EE I D@EEE !D@ !J !J !J"D@EEE #C #C #F #F #FDlB(B,   888,,  8$,%,&,',(,),*,+,,,-,.,/,0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,:,;,<,>w?,@,A,B,C,$D@GGG %D@ %F %G %G&DDFGG 'DD 'F 'G 'G (DD (F (G (G)DDGGG *DDG *F *G +DDG +F +G,DDGFG -DDG -F -G .DDG .F .G /DDG /F /G0DDGGG1DDGG 1F2DDGG 2F3DDGG 3F4DDGGF5DDGG 5F6DDGG 6F7DDGG 7F8DDGGG9DDGGG:DDGGG;DDGGG<DDGGG >C >Cg >Tb >Sc >Vd>\?D ?D ?Z ?Z ?Z@DDEEEAD A@ AI AE AEBD B@ BI BE BECD C@ CI CE CEBX888,,,,,  PBBBD,E,F,G,H,I,J,K,L,M,N,O,P,Q,R,S,T,U,V,W,X,Y,Z,[,\,],^,_,`,a,b,c,DD D@ DI DE DE ED@ EI EE EEFD F@] FI FE FEGD G@^ GEEEHD H@5HE HI HK ID@E II  IK  JD@E JI! JK! KD@E KI" KK" LD@E LI# LK# MD@E MI$ MK$ ND@E NI% NK%OD@EIK PD@E PI& PK& QD@E QI' QK'RD@EIK SD@E SI( SK( TD@E TI) TK) UD@E UI* UK*VD@EEEWD@EE WI+XD@EEIYD@EE YI,ZD@EE ZI-[D@EE [I.\D@EE \I/]D@EE ]I0^D@EEI_D@EE _I1`D@EE `I2aD@EE aI3bD@EE bI4cD@EE cI5DJlB8B(>,,,,,,,,,,,   d,e,f,g,h,i,jwk,l,m,n,o,p,q,r,s,t,u,v,w,x,y,z,{,|,},~,,,,,,dD@EEIeD@EE eI6fD@EE fI7gD@EEEhD@EE hI8iD@EEI jC jCh jF jF jFkD@GGG lD@ lF9 lG9 lG9mD@FGG nD@ nF: nG: nG: oD@ oF; oG; oG;pD@FGGqDDFGG rDD rF< rG< rG< sDD sF= sG= sG=tDDGGG uDDG uF> uj> vDDG vF? vj? wDDG wF@ wj@xDDGFj yDDG yFA yjAzDDGFj {DDG {FB {jB|DDGFj }DDG }FC }jC ~DDG ~FD ~jDDDGGGDDGG FEDDGG FFDDGGFDDGG FGDl  F88888,,,,,,, ,,,,,,,,,,w,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,DDGG FHDDGGFDDGG FADDGGFDDGG FIDDGGFDDGG FJDDGG FKDDGGGDDGGG C C Tb Sc Vd\D D Z Z ZDDEEED @ M M MD @ EEED @ IL EL ELD @ IM EM EMD@IIID @i IN EN END @4 IIID @3 IO EO EOD@IEE D@ I K K D@ I K KD@EII D@E I K D@E I K D@E I K D@E I KD@EIID@EI IB@X    PBB(BBB(B88,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,D@EI ID@EI ID@EIID@EI ID@EI ID@EE ID@EEID@EE ID@EE ID@EEID@EEE D@ U U UD@EEE D@ I E E D@ I E ED@IEE D@E I E D@E I ED@EIE D@E IP EP D@E IQ EQD@EEED@EE IRD@EE ISD@EEID@EE IRD@EE ITD@EEI D@ M M MDDEEE DD IU EU EUDDIEEDl   888,,,,  88,,,,,,,,,,,,,,w,,,,,,,,,,,,,,,,, DD IV EV EVDDIEE DD IW EW EWDDEEE DDE IX KXDDEIKDDEI I[DDEIEDDEI IYDDEIEDDEI IZDDEII DD J J JDDEIE C C F F FDDGGG DD F\ G\ G\DDFFF DD F] G] G] DD F^ G^ G^DDFFF DD m_ h_ h_DDFFF DD m` h` h`DDFFF DDF Fa ja DDF Fb jb DDF Fc jc DDF id kdDDFFFDDFF FeDDFF FfDl88,   8F88888,,,, ,,,,,,,,w,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,DDFF FgDDFFFDDFF FhDDFFFDDGG FiDDGG FjDDGGG[ C Cj Tb Sc Vd\D D Z Z Z DD Ik Ek EkD @ Il El ElD @ Im Em EmD @ EEED @E In En D@E Io EoD @6E Ip EpD @7 EIED @3E Iq Eq D@E Ir Er D@E Is EsD@EIE D@E It Et D@E Iu EuD@EEED@EE InD@EE IoD@EE IvD@EE IwD@EE IxD@EE IyD@EE IzDl    PB8BB(>,>(>,,,, ,,,,, , , , , w,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,!,",#,D@EEID@EE IqD@EE IrD@EE I{D@EE I| D@EEE D@ J J J D@EEE D@EEE C Ck F F FD@GGG D@ F} G} G}DDFGG DD F~ G~ G~DDFGG DD F G GDDFGG DD F G GDDGGG DDG F G DDG F GDDGFG DDG F G DDG F GDDGFG DDG F G DDG F GDDGGG DDGG F!DDGG !F"DDGG "F#DDGG #FDl 8F8888,,,,,, $,%,&,',(,*w+,,,-,.,/,0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,:,;,<,=,>,?,@,A,B,C,$DDGG $F%DDGG %F&DDGGF'DDGG 'F(DDGGG *C *C *Tb *Sc *Vd *H$+D +D +Z +Z +Z ,DD ,o ,o ,o-D -@ -Isr.D .@ .I .s .r/D /@ /I /I /E0D 0@ 0IIE 1D@ 1I 1I 1E 2D@ 2I 2I 2E 3D@ 3I 3IE 4D@I 4I 4E 5D@ 5I 5IE 6D@ 6I 6I 6E 7D@ 7I 7I 7E8D@EIE 9D@E 9I 9E :D@E :I :E;D@EEE<D@EE <I=D@EE =I>D@EEI?D@EE ?I@D@EE @IAD@EEIBD@EE BICD@EEIBRX  TB8(BB(88*,*88,,   D,E,F,G,H,I,J,K,L,M,N,O,P,Q,R,S,T,U,V,W,X,Y,Z,[,\,],^,_,`,a,b,c,DD@EE DIED@EEIFD@EE FIGD@EE GIHD@EE HIID@EEIJD@EE JIKD@EE KILD@EEEMD@EEE ND@E Np NpOD@EIE PD@E PI PEQD@EIE RD@E RI RE SD@E SI SE TD@E TI TE UD@E UI UEVD@EIE WD@E WI WE XD@E XI XE YD@E YI YE ZD@E ZI ZE[D@EIE \D@E \I \E ]D@E ]I ]E ^D@E ^I ^E _D@E _I _E`D@EIE aD@E aI aE bD@E bI bE cD@E cI cEDl   ,,,,,,,,,,,,,,,,d,e,f,g,h,i,j,k,l,m,n,o,p,q,r,s,t,u,v,w,x,y,z,{,|,},~,,,,,,dD@EEEeD@EE eIfD@EE fIgD@EE gIhD@EE hIiD@EEIjD@EE jIkD@EE kIlD@EE lImD@EE mInD@EE nIoD@EEIpD@EE pIqD@EE qIrD@EE rIsD@EE sItD@EEIuD@EE uIvD@EE vIwD@EE wIxD@EE xIyD@EE yIzD@EEI{D@EE {I|D@EE |I}D@EE }I~D@EE ~ID@EEI D@E J JD@Eq JD @6 EEED @4 F F FDnl     , (,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,D @3 GGG D@ F F G D@F F G D@ F F G D@F F G D@ F FG D@ F F G D@ F F GD@GFG D@G F G D@G F G D@G F GD@GGGD@GG FD@GG FD@GGFD@GG FD@GG FDDGGFDDGG FDDGG FDDGGFDDGG FDDGG FDDGGFDDGG FDDGG FDDGGFDDGG FDDGG F fgDl(8,8,*88,,,      ,,,,,,,,ffffffff l(  4"  rLO8]8c*Avrundet rektangel 1#"x@lPK!Zf[Content_Types].xmlMO &2WR=cJ`F0iK`#̼vLw 9uSq:w`G ^i ½KI)c/ $oVjTMRc|}042ҥCƔM̏P~*ka/8^DkHbL8e i"K\XN\6rco4y@_;oPK!1_a _rels/.relsj0 ѽqCNo^K [ILcX&m߾0XFo;>0xM e`|X}đ I`߽N4aG2$RKIZ)4(M9`ctB{m:f@`3n|O,ܗr޾jxR0T ,0@}WBLǬ5vPK!ٽdrs/shapexml.xmlUn0?;Z\/1"J(P%Bz=_됔M"{8fP3RUG81<E7t?b4awWBϷB" jC6{N6џ#)ۮ7&d&"<0FG0[pÅ )}< Cc$sD̗T#'B&Pd4ז%-vxN[W3eJ5L($e'͵fAڡEW2vE9:p-)SCIDaVV[K\߹Zxe <8p!?x]q!_#+m7fJFGCi p)OXz ?%j0 nAKwҏΩ'\S P6$K3LAG+,x0Zq<~ZbaZ$$<5BAnƃ)!]߈ Av'wsd r`3Mq:7wPK!i$drs/downrev.xml|]O0Mk n`"!S#Qcv݇ޗW^}N{:6"{i]i4Z9.<) 4qjz!K ncJ(kjˌUܣ9M-?`h/TR eRH]: 7tl(1Yono/wkT8qAHreKa[l 1Vh}f"aFeNz$~4(z"~FPK-!Zf[Content_Types].xmlPK-!1_a /_rels/.relsPK-!ٽ*drs/shapexml.xmlPK-!i$drs/downrev.xmlPKa]`L  $C<DNASJONALE RAMMEPLANER FOR BARNEFOTBALLEN 6-8 R / 9-10 R/ 11-12 R<, ) C>@<d d ggD  Oh+'0@H` p | Steinar WoldGeir@O@-˘@8.՜.+,0 HP X`hp x   IDRETT-#440622-v1-Prosjekt_spil2'IDRETT-#440622-v1-Prosjekt_spil'!Utskriftsomrde  RegnearkNavngitte omrder F%Microsoft Office Excel 2003-regnearkBiff8Excel.Sheet.89qCompObj q