EUROPRIS VÅRCUP:
Fotballgruppa og hovedsponsoren
trekker i samme retning
Avtalen fotballgruppa har gjort med
turneringens hovedsponsor er grunn nummer en til at Europris Vårcup har vokst
til det den er i dag. Butikksjef Leif Jørgen Versland planlegger også i år både
utvidet åpningstid i butikken på Verksmoen, samt å ha salgsbod i
turneringsområdet.
Tekst: Pål Danielsen
- Det er
betryggende å ha Europris Evje med på laget på et såpass stort arrangement som
Vårcupen har blitt. Hovedsponsoren tilfører - sammen med de andre sponsorene -
årlig en solid sum med penger til turneringskassa. Det er et stort apparat med
frivillige vi setter i sving for å få den kvaliteten som vi ønsker på Europris
Vårcup. Da er det betryggende for oss å vite at fotballgruppa sitter igjen med
et meget pent overskudd på turneringen. Det gjør all den fantastiske dugnadsinnsatsen
som legges ned verdifull for alle de som jobber, sier fotballeder Geir
Daasvatn.
Saken fortsetter under bildet
Fru Veronica og Leif Jørgen har vært sentrale i oppbyggingen av den flotte Europris-butikken på Verksmoen i Evje. Butikken åpnet 30. juni 2011. Foto: Geir Daasvatn
- Hvor mange
frivillige regner dere med at er i sving turneringsdagen?
- Det kan vi
lettest svare på etter turneringen, smiler fotballederen før han legger til:
- Turneringen er større enn noen gang i år, men vi følger egentlig malen fra i
fjor hva gjelder dugnadsjobbing. Grovt regnet sier vi derfor at mellom 90-100
frivillige er i arbeid i løpet av de 10-11 timene turneringen varer. Når vi
tenker på at fotballgruppa vår ikke er spesielt stor sammenlignet med mange
andre klubber er det et fantastisk antall dugnadsarbeidere.
Fotballgruppa
har helt siden turneringen begynte å gi overskudd vært veldig opptatt av at
pengene som kommer inn på cupen skal brukes på aktiviteter og
fasciliteter som fotballgruppa kan utvikle seg videre på. De mest aktuelle prosjektene for tiden er nytt klubbhus ved Evje stadion, og på litt sikt kanskje en kunstgressbane nr. 2.
- Dette tror
vi er en tanke både sponsorene og alle som er knyttet til fotballgruppa - enten
som aktive eller som foreldre - liker.
Leif Jørgen hos Europris har flere ganger gitt fotballgruppa midler
øremerket spesielle tiltak. I fjor fikk vi en betydelig sum penger da han
gjenåpnet butikken med stort show etter oppussing, forklarer Geir Daasvatn.
2015 var
første året Europris Evje gikk inn som hovedsponsor for turneringen. Men helt
siden turneringen telte fattige 14 lag i 2012 har egentlig Europris vært med på
laget.
- Ja,
faktisk. Det er mulig Leif Jørgen (t.h.) allerede da så at dette kom til å bli noe
stort. Han stod på sidelinjen og fulgte kampene. Bare minutter senere hadde han
via speaker Jon Gunnar Kjetså invitert alle spillerne på gratis is på Europris,
minnes fotballeder Daasvatn.
I 2015
stilte også Europris opp med eget salgstelt i turneringsområdet. Det planlegger
butikksjef Versland og hans stab i år igjen. Her vil Leif Jørgen ha plukket med
seg aktuelle produkter fra butikken og selge til cupdeltakerne til svært
hyggelige priser. Europris utvider også åpningstiden på butikken på Verksmoen i
anledning turneringen og holder åpent helt til kl 2000 på turneringsdagen. I
tillegg vil det ganske sikkert komme små overraskelser fra Europris Vårcup sin
hovedsponsor over speakeranlegget turneringsdagen.
Fotballgruppa
er evig takknemlig for det gode samarbeidet den har med turneringens
hovedsponsor, og sammen ser både fotballgruppa og Europris Evje frem til den
store dagen!
Fotballgruppa, her representert ved styremedlem Lars Erik Sweetser, og butikksjef på Europris, Leif Jørgen Versland, er veldig godt fornøyde med samarbeidet om Vårcupen. Foto: Geir Daasvatn